تعداد بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۱۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ - 2021 27 September
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
شهرداری نی‌ریز
1- کوچه کنار تعاون روستایی در خیابان شهید مطهری وضعیت خرابی دارد. چرا آن را آسفالت نمی‌کنید؟

2- با تشکر از زحمات شما‌، چرا کوچه و خیابانهای فاز یک شهرک رجایی و باهنر را که لبه‌گذاری و زیر‌کوبی شده، آسفالت نمی‌کنید؟ مخصوصاً انتهای کوچه شماره 5 که تردد خودروها زیاد است.

3- کاش شهردار محترم فکری به حال راه کارگاه‌های پشت پایانه مسافربری می‌کرد. واقعاً دو تا کوچه خیلی بد است. ما به ریختن چند ماشین مخلوط وصاف کردن هم قانع هستیم.

4- اگر ساعت کار مینی‌بوسهای مسکن مهر هر روز صبح 9 تا 12و نیم و عصر 4 تا 7 و نیم باشد خوب است. چون هزینه تاکسی برای ما خیلی گران است.

5- لطفاً فکری به حال سر کوچه شماره 7 میدان‌ کارگر کنید. یک زمین هست که تبدیل به زباله‌دانی شده و همسایه‌ها رعایت نمی‌کنند. به صاحبش تذکر دهید اگر نیاز به ساختن ندارد، حداقل دورش را دیوار بکشد.

6- چرا هر وقت هر چه گران می‌شود، روز بعدش رانندگان تاکسی کرایه‌ها را زیاد می‌کنند؟ در شهر شیراز به این بزرگی، تاکسی در همه شهر دور می‌زند؛ ولی کرایه را این قدر گران نمی‌کنند. چرا در نی‌ریز که در ربع ساعت می‌شود همه شهر را بگردی، هر روز کرایه تغییر می‌کند؟ برای مسیر آبادزردشت هم که هر تاکسی 4 نفر سوار می‌کند. ممکن است یکی از مسافرها کرونا داشته باشد.

7- دلیل این که کارکنان شهرداری برای کشیدن نقشه ساختمان به ما می‌گویند خودمان برایتان نقشه می‌کشیم چیست؟ اگر هم قبول نکنیم، ترس این را داریم که کارمان را راه نیندازند.

8- با سلام، بنده در سن ۳۸ سالگی که تازه برای خودم زمینی دست و پا کرده و به یکی از آشنایان که در کار نقشه ساختمان بود مراجعه کردم. او کارهای نقشه‌کشی را انجام داد. زمینم مشکل عقب‌نشینی و قناسی و... داشت. به شهرداری مراجعه کردم، کارمند شهرداری به من گفت خودمان برایتان نقشه می‌کشیم. حالا من باید چه کار کنم؟ زحمات نقشه‌کشی را که یک ماه زحمت کشیده چطور جبران کنم؟ یعنی باید دو بار هزینه نقشه بدهم؟ چرا از قبل اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.

در ضمن یادآوری می‌شود سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر‌مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.

این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌گردد.

در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.

در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی‌نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

مسئول  محترم عمران، آقای پیوندی
1- با سلام خدمت شهروند محترم، آسفالت معابرسطح شهرصرفاً با مشارکت انجام می‌گیرد.

2- توضیحات لازم درباره معابرفازیک در شماره‌های قبل داده شده است.

3- موارد ذکر شده خارج از محدوده خدماتی شهرداری  می‌باشد.

معاونت محترم خدمات شهری، آقای حاجی‌محمدی

4- ضمن عرض سلام و احترام خدمت  شهروند گرامی، موضوع جهت بررسی و اجرا به سازمان حمل و نقل انعکاس داده شد.

5- به اطلاع شهروند گرامی می‌رساند زمین مورد نظر به صورت دوره‌ای نظافت می‌گردد و پیرامون حصارکشی نیز  اخطارهای لازم به مالک داده شد.

6- ضمن عرض سلام و احترام خدمت شهروند گرامی، به اطلاع می‌رساند موضوع قبلاً پیگیری و صحت تخلف تعدادی از رانندگان تاکسی نیز محرز و با آنان نیز مطابق مقررات برخورد شده است. با عنایت به اعتراض مداوم شهروندان، اخطارهای لازم به سازمان مربوطه جهت کنترل بیش از پیش نرخ های دریافتی رانندگان تاکسی از شهروندان گرامی داده شده است. پیرامون این موضوع شورای محترم اسلامی، شهرداری و نمایندگان تاکسیرانی طی چندین جلسه، نرخ‌گذاری جدید را جهت تصویب  به شورای محترم اسلامی شهر ارسال کردند که پس از تصویب به تأیید کمیته تطبيق فرمانداری نیز رسیده و از ابتدای مهرماه سال جاری جهت اجرا به سازمان حمل و نقل ابلاغ گردیده است. در این مصوبه که نحوه اخذ بهای جابه‌جایی مسافر به صورت کورسی بوده و طول مسیر هر کورس 1500 متر می‌باشد، رانندگان تاکسی مجاز به اخذ بهای ورودی مسافر که همان کورس اول است، مبلغ 20 هزار ریال و کورسهای بعدی به ازای هر کورس 5 هزار ریال به مبلغ فوق اضافه می‌گردد. به عنوان مثال خیابان طالقانی از ایستگاه ابتدای این خیابان تا روبروی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا کوچه منتهی به استادیوم شهدا، کورس اول بوده و رانندگان تاکسی مجاز به دریافت 20 هزار ریال می‌باشند و در ادامه وارد کورس دوم شده و تا ابتدای پارک آزادی ادامه دارد. بنابراین راننده تاکسی مجاز به اخذ بهای 25 هزار ریال بابت خدمات کورس اول و دوم از مسافرین است.  از ابتدای پارک آزادی تا زندان و همچنین از طرف دیگر تا انتهای مساکن مهر نیز کورس سوم حساب می‌شود که به همان میزان مسافری که از ابتدای کورس اول تا انتهای کورس سوم خدمات گرفته، باید کلاً مبلغ 30 هزار ریال پرداخت کند. ضمن عذرخواهی از هفته‌نامه مردمی نی‌ریزان به دلیل طولانی شدن جوابیه، به اطلاع منتقد گرامی می‌رساند مسیر مورد اشاره که از ایستگاه خیابان قدس روبروی بهداری قدیم تا روبروی اداره تأمین اجتماعی به عنوان کورس اول محاسبه شده و راننده مجاز به دریافت 20 هزار ریال از مسافران است. در ادامه بولوار شهید زردشت به سمت میدان گاز و در نهايت بولوار پاسداران، روبروی خیابان فرزانگان نیز کورس دوم محسوب می‌شود و راننده تاکسی در صورت استفاده مسافران از کورسهای یکم و دوم، مجاز به اخذ 25 هزار ریال از آنها  هستند. ادامه مسیر به سمت فاز 2 نیز کورس سوم یا آخرین کورس محسوب شده و راننده تاکسی در صورت استفاده مسافران از کورسهای یکم، دوم و سوم، مجاز به اخذ 30 هزار ریال از مسافران گرامی  می‌باشند.

مسیر خیابان امام خمینی(ره) نیز از ابتدای این خیابان تا ابتدای بولوار موسی کلانتری کورس اول محاسبه شده و راننده تاکسی مجاز به دريافت 20 هزار ریال از مسافر است. مسیر تا انتهای بولوار موسی کلانتری نیز کورس دوم محسوب و مبلغ پنج هزار ریال به مبلغ قبل اضافه می‌شود و می‌بایست 25 هزار ریال از مسافر اخذ گردد.

معاونت محترم فنی، آقای رئوفی
7 و 8- به اطلاع شهروند گرامی می‌رساند برخی از کارشناسان شاغل در شهرداری عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان و دارای پروانه اشتغال هستند. بدیهی است این افراد می‌توانند خارج از وقت اداری در سازمان نظام مهندسی فعالیت شخصی داشته باشند و به تهیه نقشه بپردازند. اما هیچ گونه اجباری در تهیه نقشه توسط کارشناسان شهرداری وجود نداشته و ارجاع کار به کلیه مهندسان شاغل در سازمان نظام مهندسی بر اساس سامانه ای بوده و با رعایت نوبت کارشناسان نظام مهندسی اتفاق می‌افتد.

شبکه بهداشت و درمان
1- چرا بعد از این که دم در سالن عفاف کارت واکسن را تحویل می‌دهند، کسی ناظر نیست و افراد می‌توانند خیلی راحت بدون واکسن زدن از درِ خروجی بیرون بروند؟ اینطوری، افراد می‌توانند بدون واکسن زدن، کارت واکسن داشته باشند.

2- لطفاً کاری کنید تا رانندگان ناوگان بین شهری برای کارت سلامت سرگردان شیراز و شهرهای اطراف نباشند.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
1- با سلام، ثبت در سامانه اهمیت دارد تا کارت واکسن. در صورت عدم ثبت در سیستم، مطمئناً کارت ارزش نخواهد داشت‌. و این که این امر یک موضوع خدماتی است و کسی که بدون زدن واکسن خارج گردد، سر خود کلاه گذاشته است.

۲- این موضوع زیاد پیگیری شده، حتی از طریق نماینده محترم مجلس نیز جهت رفع مشکل پیگیری گردیده است. به خاطر کرونا و اتفاقات اخیر، متأسفانه همه تلاشها بی‌نتیجه بود‌. ان‌شاءا... مجدداً این موضوع را پیگیری و در صورت ممکن این مشکل را حل خواهیم کرد.

نماینده مجلس
1- سلام، با توجه به انتشار خبر مناقصه خط انتقال آب شرب ریزاب از محل سد چشمه عاشق، لطفاً از نماینده محترم بپرسید مگر آب پشت سد قابل شرب است؟ اگر هست، چرا تاکنون کسی به فکر مردم نبوده؟ اگر نیست که قطعاً نیست، حتماً می‌دانید که هزینه راه‌اندازی تصفیه‌خانه سد بالغ بر 300 میلیارد ریال می‌باشد. شما چگونه وقتی که هنوز کلنگ تصفیه‌خانه زمین نخورده، خط انتقال را پیگیری می‌کنید؟ بهتر نبود ابتدا پیگیر ايجاد تصفیه‌خانه می‌شدید؟ یا شاید تصفیه‌خانه ایجاد شده و ما مردم عامه اطلاعی از آن نداریم؟ در این صورت نیز بهتر است اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان خدمات ارزنده شما قرار گیرند.

2- ای کاش به جای آسفالت دوباره جاده آباده‌طشک - نی‌ریز، آن را تعریض و سپس آسفالت می‌کردید. متأسفانه در این جاده هنگام نقشه‌برداری عرض جاده ۱۳ متر تعیین شد؛ اما موقع ساخت عرض آن به ۹ متر و بعضاً۱۰ متر کاهش یافت. لطفاً پیگیری فرمایید.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه وفضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، این که چرا تا کنون کسی به فکر آب شرب مردم بخش نبوده، سئوالی است که می‌بایست مخاطبان سؤال که مسئولان اجرایی و نمایندگان قبل از دکتر طهماسبی هستند پاسخ دهند. اما در مورد یک سال و 4 ماه گذشته که دکتر طهماسبی نماینده مردم هستند، باید عنوان کرد که بودجه خط انتقال با تلاش و پیگیری فراوان نماینده محترم مصوب شده و اسناد مناقصه انتخاب پیمانکار هم آماده و بخشی از آن نیز اعلام شده است. اما با توجه به این که هزینه تصفیه‌خانه اساسی پیش‌بینی شده سد بسیار بیشتر از 300 میلیارد ریال عنوان شده توسط مخاطب محترم می‌باشد و فعلاً در منابع مالی عمرانی دولت قابل تخصیص نیست، - که البته پیگیریها جهت تأمین اعتبار آن در حال انجام است، - تصمیم بر آن شد با مشورت و کمک وزارت نیرو، از سیستم تصفیه‌خانه پکیجی جهت تصفیه آب استفاده گردد‌. دکتر طهماسبی به نمایندگی از مردم عزیز بخش که واقعاً چند دهه مشکل آب شرب و بهداشت داشته‌اند، در حال پیگیری رفع این مشکلات به کمک دستگاه‌های اجرایی هستند. انتظار است با همراهی و همدلی مردم این مهم هر چه سریعتر به نتیجه رسد.

2- با تذکر دکتر طهماسبی، دستگاه‌های اجرایی در حال بررسی و تلاش برای رفع نواقص جاده‌ها می‌باشند. قطعاً موارد اینچنینی در کارگروه مربوطه بررسی می‌گردد.

آموزش و پرورش
می‌خواستم راجع به پول مشارکت مدارس تحقیق کنید که آیا این پول را به مدرسه بدهیم یا خیر؟
مدرسه ..... ۳۰۰ هزار تومان پول مشارکت گرفته است. وقتی بچه‌ای مدرسه نمی‌رود، پول مشارکت را برای چه کسی می‌گیرند؟ آیا امکانش وجود دارد که این پول را پس بگیریم؟

پاسخ آموزش و پرورش:
پاسخ مدیر آموزشگاه:

درپاسخ به سؤال جنابعالی به استحضار می‌رساند مبالغ دریافتی با کمال رضایت تحت عنوان همکاری از طرف اولیاء بوده وبه حساب آموزشگاه واریز می‌شود. لذا هزینه کرد امسال با توجه به این که گمان می‌رود دانش‌آموزان به صورت حضوری در آموزشگاه به آموزش ادامه دهند، به صورت زیر انجام شد: خرید 70 عدد صندلی به مبلغ 85 میلیون ریال، خرید دستگاه ضدعفونی به مبلغ 13 میلیون ریال، شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کمکهای غیر نقدی به ایشان، پرداخت قبوض و دیگر هزینه‌های آموزشگاه.

همچنین متذکر می‌شود باتوجه به این که این آموزشگاه مخصوص دوره اول ابتدایی است، قطعاً هزینه‌های خاص خود را دارد که جهت بهبود امر آموزش باید صرف شود. لذا چنانچه شخصی مبلغی را به حساب آموزشگاه واریز نموده و خواهان استرداد وجه پرداختی می‌باشد، این آموزشگاه مبلغ دریافتی را به ایشان مسترد خواهد نمود.

کمیته امداد
لطفاً آموزش رایگان نان‌پزی را برای زنان و دختران بیکار تحت پوشش برگزار کنید. البته در جایی که نزدیک باشد؛ نه ده‌فاضل.

پاسخ کمیته امداد:
باسلام و عرض ادب، در خصوص درخواست آموزش رایگان نان‌پزی برای زنان و دختران تحت حمایت، به استحضار می‌رساند مددجویان خواهر محترم تحت حمایت می‌توانند با مراجعه به واحد اشتغال این اداره، نسبت به ارائه آموزش رایگان پخت نان محلی توسط سرکار خانم اکوان، در محل کارگاه پخت نان محلی اکوان واقع در شهر نی‌ریز خیابان خلیل شهید راهنمایی گردند.

مخابرات
لطفاً فکری به حال اینترنت مسکن مهر مخصوصاً مهر کارگری کنید. ما ساکنان این منطقه هیچ اینترنتی نداریم؛ مخصوصاً وقتی داخل واحد‌ها هستیم.

پاسخ مخابرات:
با سلام، کلیه ساکنان مسکن مهر دارای اینترنت خانگی پرسرعت بر بستر فیبر نوری هستند و در خصوص اینترنت همراه، قاعدتاً نباید مشکلی وجود داشته باشد. ولی اگر مشکلی دارند، می‌توانند با تماس با ۹۹۹۰ مشکل را مطرح و اعلام شکایت نمایند.

فرمانداری
1- چرا اداره برق لامپهای سوخته بولوارها و خیابانهای شهر را عوض نمی‌کند؟ شهر تاریک شده و اداره برق هم پاسخگو نیست.

2- حدود 5 سال است برای منطقه میدان دانشجو تقاضای انشعاب آب کرده‌ایم. پس از شکایت، دادستان محترم هم به نفع ما اهالی رأی صادر کرد؛ ولی هیچ اقدامی نشد.

3- خواهشمندم در خصوص سیمان خاکستری نی‌ریز پیگیری کنید. 15 سال است که سرمایه‌گذاری کرده‌ام؛ بدون یک ریال سود.

4- چرا سایت یارانه باز نمی‌شود؟ من از روز اول ثبت‌نام نکردم. آیا خدا را خوش می‌آید من که دختر یتیمی دارم نتوانم ثبت‌نام کنم؟ بعد می‌گویند بروید سهام عدالت ثبت‌نام کنید. من هم رفتم ثبت‌نام کنم، اول می‌گویند یارانه داری؟ اگر نداری نمی‌شود. 

پاسخ فرمانداری:
با سلام و احترام، در خصوص سؤالات مطرح شده از سوی شهروندان محترم، جوابیه زیر جهت چاپ در شماره آتی آن هفته‌نامه محترم ارسال می‌گردد:

1- خاموشی بخشی از چراغهای بولوارها مربوط به طرح کاهش مصرف برق در پیک بار تابستان بود که شرکتهای توزیع برق مکلف به کاهش 50% بار روشنایی معابر شدند. بدیهی است با پایان تابستان، به شرایط عادی بازخواهد گشت.

2- اگر منظور طراح محترم سؤال اراضی بولوار امام علی پشت خوابگاه دانشگاه آزاد است، باید خدمت ایشان اعلام شود که بر اساس قانون، باید مالک یا مالکان کلیه هزینه‌های تأمین آب و آبرسانی را پرداخت کنند تا نسبت به توسعه شبکه و تأمین آب اقدام گردد.

3- .....

4- بر اساس اعلام وزیر محترم رفاه، جزئیات ثبت‌نام جدید کسانی که یارانه نمی‌گیرند، در حال بررسی است و به زودی نتیجه آن اعلام می‌گردد. کسانی که یارانه می‌گیرند ولی یارانه معیشتی نمی‌گیرند، باید در سایت حمایت ثبت‌نام کنند و کسانی که قبلاً سهام عدالت ثبت‌نام نکرده‌اند، باید صبر کنند تا ثبت‌نام جدید برای آنها انجام گیرد.

نظام پزشکی
چه دلیلی دارد که یک متخصص..... وجه عمل را به صورت اسکناس از بیمار طلب کند؟ پس از دو ماه مراجعه و انجام دستورات صادره از سوی پزشک، آزمایشات لازم و وصل کیسه خون و... انجام شد. چند شب قبل، بعد از مراجعه جهت گرفتن نامه عمل و بستری شدن بیمار، منشی وی ضمن هماهنگی با پزشک، ساعت 10 شب اعلام کرد که هزینه عمل چند میلیونی را پرداخت کنید تا اقدام شود. او از کشیدن کارت امتناع و درخواست پول نقد به صورت اسکناس کرد.

آن موقع شب مهیا کردن پول نقد مقدور نبود و بیمار ما را عمل نکرد. لطفاً در این خصوص پیگیری‌های لازم به عمل آید.آیا این حق است؟ عدالت هست؟

پاسخ نظام پزشکی:
در صورت انجام عمل و پرداخت با شاهد، پزشک به تعزیرات حکومتی معرفی می‌گردد. لازم به ذکر است به خاطر ریسک بالا و شرایط سخت و پرداخت ناچیز دولتی بعضی عملها‌، هر کسی آن عمل جراحی را در شهرستان انجام نمی‌دهد. در نتیجه بیماران مجبور به حضور در مراکز استان هستند.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
سه‌راه جاده جعفر‌آباد - نی‌ریز فاقد روشنایی و چراغ چشمک‌زن است و باعث تصادف زیادی می‌شود. خواهشمند است چاره‌اندیشی شود . «شورای بخش مرکزی و خراسانی مزرو»

منابع طبیعی
۶ سال است که پیگیر خط آتش‌بر کوه‌های قبله هستیم. ما به فکر چنین روزی بودیم؛ اما هیچ قدمی برای این کار بر نداشتند. تا توانستند چوب لای چرخ این خط آتش‌بر کردند. هنوز که هنوز است، ما منتظر نامه‌های استان هستیم که آیا موافقت می‌کنند یا نه. شما به عنوان رسانه صدای مالکان دورقلات باشید که چندین سال است پیگیر راه آتش‌بر هستند. امید که بار دیگر شاهد این حوادث بزرگ نباشیم.

انجمن صنفی باغداران و انجیرکاران
از چند هزار باغدار تعداد محدودی در جلسه رأی‌گیری هیئت مدیره شرکت کردند. این افراد به صورت موروثی هر سال فقط خودشان در جلسه شرکت می‌کنند و فقط به خودشان رأی می‌دهند. انتخابات واقعی زمانی است که رأی‌گیری به صورت آنلاین انجام شود و حداقل دو هزار باغدار شرکت کنند. چرا اطلاع‌رسانی نشده است؟

مسئولان شهرستان
لطفاً چاره‌ای برای قیمت نجومی مسکن و کسانی که اجاره نشین هستند و حقوق اداره کار می‌گیرند کنید. آنها نمی‌توانند کرایه بیشتر از ماهانه ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. اگر پیام من به مسئولان برسد، ممنون می‌شوم تا اقدامی شود و مشکل خیلی از شهروندان حل گردد.

منتقد محترم
سؤال شما در مورد مراجع داوری در حال پیگیری است. پس از دریافت جواب، چاپ خواهد شد.

نی‌ریزان فارس
1- خبری از مسکن مهر نی‌ریز درباره کم‌کاری تعاونیها و نظام مهندسی و شهرداری تهیه کنید.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان.  پیگیری خواهیم کرد.

2- سلام قل‌مراد! خیلی بامزه هستی و با حرفهای به ظاهر طنز اما جدی، خنده بر دل می‌آوری. واقعاً راست می‌گویی؛ اگر شعور داشتند، خر نخریده این حرفها را نمی‌زدند و قول نمی‌دادند.

این هفته هم در مورد محصولات کشاورزی به طنز بگو گردو دانه‌ای 2 هزار تومان و انجیر دانه‌ای هزار تومان شده. سودش به جیب دلا‌لان و ضررش به جان کارگر وکشاورز است.

قُلمراد: سلام عزیز جانم. اَی درد و بلای شما به جان من. راستش من هرچه می‌گویم، ملت می‌خندند. باور کنید حقیقت می‌گویم ولی مردم خنده‌اشان می‌گیرد. وای بر ما که حقیقتها برایمان خنده‌دار شده. ولی باز هم خوب است. همین که در این زمانه کمی هم بخندیم خودش غنیمت است.  مگر فقط باید عده‌ای نورچشمی بخندند؟ مگر ما زشت می‌خندیم؟ امیدوارم کسانی که به ریش مردم می‌خندند، خنده بر لبشان بماسد.

3- اگر امکان دارد، درباره مجوز معدن که در پهنابه صادر شده و به زودی شروع به کار می‌کند و باعث از بین رفتن تنها طبیعت بکر و دست نخورده منطقه می‌شود، گزارش تهیه کنید.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. از منتقد محترم درخواست می‌شود برای هماهنگی تهیه گزارش با دفتر هفته‌نامه تماس بگیرد.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- راهدای و حمل و نقل جاده‌ای
- منابع طبیعی
- انجمن صنفی باغداران و انجیرکاران

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها