تعداد بازدید: ۵۱۱
کد خبر: ۱۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 2021 22 September
هشدار
روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی: هرگونه خرید و فروش زمین‌های کشاورزی بدون دریافت مجوز از جهادکشاورزی پیگرد قانونی دارد و با خاطیان برخورد خواهد شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: بر اساس نص صریح  «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» هر گونه فروش، افراز، تفکیک و ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی (حتی دارای اسناد رسمی) بدون موافقت و کسب مجوزهای لازم از جهادکشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

علیرضا بصیری اظهار کرد: اخیراً بنگاه‌های املاک شهرستان به قصد فروش زمین‌های کشاورزی واقع در منطقه موسوم به «تاجویه» معاملات غیرقانونی متعددی انجام داده‌اند که کاملاً مغایر با مقررات موجود و دارای کمترین حد نصاب فنی بوده و بنابراین وفق قوانین مربوط این معاملات باطل است.

وی تصریح‌کرد: بر همین اساس و در هفته گذشته با دستور مقام قضایی چندین مورد «ساخت‌وساز غیرمجاز توام با خرد شدن اراضی کشاورزی» شناسایی و تخریب شد.

بصیری تأکید کرد: در این خصوص  قطعاً پیگیری و برخورد قانونی با فروشنده خاطی و بنگاه‌های تنظیم‌کننده مبایعه‌نامه صورت خواهد گرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز به شهروندان توصیه ‌کرد:  برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و وقوع جرم؛ از این‌گونه معاملات غیر قانونی، در منطقه مذکور و سایر نقاط مشابه جداً خودداری کرده و چنانچه معامله‌ای صورت گرفته است فوراً نسبت به فسخ آن اقدام کنند تا بیش از این متضرر نشوند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها