تعداد بازدید: ۵۵۳
کد خبر: ۱۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ - 2021 19 September
جلسه شورای شهر نی‌ریز یکشنبه 21 شهریور در ساختمان شماره 2 شورای شهر با موضوع رسیدگی به مشکلات مناطق فاز 1 و 2 شهرک شهیدان رجایی و باهنر برگزار شد.
*/ رئیس شورا و شهردار نی‌ریز: برخی درخواست‌ها در حیطه کار شهرداری نیست.
مجید پاکیزه‌دامن، نی‌ریزان فارس:
برخی از اهالی این دو منطقه به نمایندگی از مردم ساکن در آنجا طی جلسه‌ای با اعضای شورای شهر و شهردار عمده مشکلات موجود در محله خود را در 31 بند بیان کردند و خواهان رسیدگی به آنها شدند.

مهمترین موضوع جلسه شورای شهر نی‌ریز طرح تفصیلی شهرداری بود؛ شهردار گفت: بسیاری از قوانین مانع از اجرای این طرح است که البته در دوره اصلاح طرح تفصیلی نگاه کلی ما به آن است، تنها 5% آن را می‌توان اصلاح کرد.

سید علاءالدین فقیه رئیس شورای شهر نی‌ریز از تقسیم‌بندی شهر به چند قسمت خبر داد و گفت: هدف از این کار دعوت از نمایندگان مردم هر منطقه از شهر به جلسات شورای شهر و رسیدگی سریع‌تر به مشکلات آنان می‌باشد.

رئیس شورای شهر نی‌ریز پس از دریافت مکتوب مشکلات آن مناطق گفت: برخی از امور اعلام شده از اختیارات شهرداری نیست.

عمده مشکلی که نمایندگان فازهای 1 و 2 به آن اشاره داشتند، اِلِمان نامناسب میدان کارگر است. به زعم آنان اِلِمان موجود دید رانندگان را از بین برده است.

در این باره فقیه گفت: تخریب این اِلِمان در دستور کار قرار دارد هر چند احداث این نماد مربوط به دوره آقای فرغت نبوده است.

در ادامه شهردار نی‌ریز گفت: تمامی مصوبات را نمی‌توان به حالت اجرا درآورد و با توجه به بودجه شهرداری و درآمدی است که شهرداری از محل پرداخت عوارض مردم دارد. امکانات ما به اندازه همه درخواست‌های مردم نیست.

حامد فرغت اظهار داشت: برخی درخواست‌های مردم در حیطه اختیارات شهرداری نیست اما با رایزنی دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌کنیم.

شهردار نی‌ریز می‌گوید: بودجه شهرداری با هزینه‌ها تناسب ندارد و پرداخت عوارض که می‌تواند مهمترین بخش درآمدی و کمک به شهرداری در جهت توسعه و رفع مشکلات باشد کمتر از 15% است.

با این حال اعضای شورای شهر و شهردار این نوید را به مردم دادند که طرح‌های نیمه کاره به طور حتم به مرحله پایانی و بهره‌برداری خواهند رسید.

حمید پریش از اعضای شورای شهر گفت: در طرح تفصیلی شهر جلساتی را با مشاوران و مسئولان راه و شهرسازی خواهیم داشت.

قطبی دیگر عضو شورای شهر نی‌ریز گفت: با توجه به بودجه شهرداری نمی‌توان تمامی مشکلات را در یک برهه زمانی حل کرد و باید معقولانه کارها را به سرانجام رساند.

او گفت: رسیدگی به برخی امور اولویت‌بندی شده‌اند و بر همین اساس و با توجه به بودجه سالانه شهرداری باید به توسعه شهر پرداخته شود.

درخصوص دیدار مردمی اعضای شورای شهر مجتبی افسر نائب رئیس شورای شهر نی‌ریز گفت: در هر منطقه از شهر با تشکیل شورا و مشخص کردن یک یا دو نماینده از آن منطقه، مشکلات به گوش مسئولان در شورای شهر و شهرداری برسد تا با کمک مردم بتوان در حل آنها سرعت داد.

محمد شاهسونی سخنگوی شورای شهر نیز به نرخنامه تاکسی‌ها اشاره کرد و گفت: مسیرهای عبور تاکسی‌ها کورس‌بندی شده‌اند و نرخ تاکسی‌ها مشخص و به تصویب رسیده و از اول مهرماه اجرا خواهد شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها