تعداد بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۱۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ - 2021 19 September
اورژانس نی‌ریز
*/دو برابر شدن آمار عملیات کرونایی

عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:
اورژانس 115 شهرستان نی‌ریز در یک سال گذشته نزدیک به 6 هزار عملیات انجام داده است.

به مناسبت 26 شهریورماه روز اورژانس، آماری از عملیات اورژانس ۱۱۵ شهرستان نی‌ریز در یک سال گذشته را منتشر می‌کنیم:‌

اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز از ابتدای همه گیری بیماری کووید19 تا کنون، 365 بیمار مبتلا به کرونا را که حال وخیمی داشتند به بیمارستان شهدا اعزام کرده و اپراتورهای مرکز پیام اورژانس، ۱۰۱۵ مشاوره کرونایی به بیماران شهرستان داده‌اند.

این آمار از نیمه شهریور سال 99 تا کنون، ۳۴۹ اعزام و ۹۳۹ مشاوره بود که ۲۳۶ اعزام و ۵۵۴ مشاوره سهم سال جاری است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد 6 ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه دوم سال قبل بیش از دوبرابر اعزام مبتلایان کرونا با حال وخیم افزایش داشته است.

اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز در یک سال گذشته ۶۱۹ عملیات مربوط به تصادفات جاده‌ای و ۶۸۸ عملیات مربوط به تصادفات درون شهری را پوشش داده و ۸۵ عملیات زیست محیطی شامل گزش حیوانات و حشرات را انجام داده است. 

همچنین دو مورد عملیات غرق‌شدگی افراد را که منجر به فوت شده بود به ثبت رسانده و ۱۹۷ مسمومیت شامل مسمومیت با مونواکسید کربن، دارویی، مواد مخدر، الکل، سم‌خوردگی و ... را پوشش داده است.

اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز ۱۲۸ عملیات امدادرسانی به مصدومان ضرب و جرح را در یک سال گذشته به ثبت رسانده و ۱۴۱ عملیات اورژانسی زنان مربوط به کسانی که مشکلاتی را در زمان بارداری داشتند، انجام داده است. مواردی نیز نوزاد در آمبولانس به دنیا آمده است.

۱۳۳ عملیات اورژانس زمانی انجام شده که افراد علائم حیاتی کمی داشتند و احتمال مرگ آنها زیاد بوده یا قبل از رسیدن آمبولانس فوت شده بودند.

کارکنان اورژانس، ۷  CPR (احیاء قلبی ریوی موفق) را در یک سال گذشته انجام دادند و ۷۷۷ بیمار قلبی را به مراکز درمانی رساندند.

مأموریتهای اورژانس در زمینه شغلی - صنعتی 7 مورد بود که ۵ مورد آن شامل برق گرفتگی می‌شد. 

به طور کلی اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز در یک سال گذشته ۵۹۷۶ عملیات مختلف و 4679 مشاوره را انجام داده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها