تعداد بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۱۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶ - 2021 19 September
امید شهدان، نی‌ریزان فارس:
امام جمعه موقت نی‌ریز به اکتشاف پهنه معدنی در منطقه پهنابه اشاره کرد و گفت: به فرماندار و نماینده ‌مجلس گفته‌ام که این اکتشاف قابل تحمل نیست.

حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 19 شهریور اظهار داشت: «آیا درست است که برای طبیعت پهنابه به این زیبایی، پروانه اکتشاف صادر کنند؟واقعاً عجیب است؛ فرماندار اعلام کرد که راضی نیست، با نماینده هم صحبت کردم که این مکان جای این کارها نیست و نباید از خویشتن‌داری مردم سوءاستفاده کرد. این همه بی‌توجهی به محیط‌زیست و پوشش گیاهی آن قابل تحمل نیست.»

وی افزود: «نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر و در رأس امور است. باید ضمن شناسایی نخبگان شهرستان، سعی کنیم یک اتاق فکر برای امام‌جمعه و عضو خبرگان تشکیل دهیم و  آسیبهای فرهنگی را شناسایی کنیم تا سنگر نماز جمعه بیش از پیش با حضور جوانان به فعالیت خود ادامه دهد. نماز جمعه سنگر اسلام است.»

حجت‌الاسلام فقیه در جایی دیگر گفت: «نکته بعدی تأسیس کتابخانه و مؤسسات فرهنگی است که ساختمان کتابخانه مرکزی در فلکه دانشجو وضعیت نابهنجاری دارد. دیروز هم با نماینده مجلس صحبت کردم که هر چه زودتر جانمایی کتابخانه مرکزی در کنار کتابخانه امام صادق صورت بگیرد تا وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

از دیگر وظایف شهرداری، توسعه متوازن در شهر است که می‌بینیم به برخی مناطق توجه بیشتری می‌شود؛ اما بعضی مناطق نادیده گرفته‌ می‌شوند و از اماکن ورزشی، بهداشتی و درمانی بی‌بهره هستند. به فرمایش مقام معظم رهبری عدالت در همه عرصه‌ها باید شکل بگیرد.

همچنین پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست و تفکیک زباله از مبدأ، دیگر وظیفه شهرداری است که سالیان سال است می‌گوییم باید این طرح راه‌اندازی شود؛ اما توجهی نشده است.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها