تعداد بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۱۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱ - 2021 19 September
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

صمت - اتاق اصناف - اتحادیه مشاوران املاک 
احتراماً به استحضار می‌رسانیم مشاوران املاک از هیئت مدیره این اتحادیه شاکی هستند که به چه دلیل محکمه‌پسندی سامانه املاک آنها را قطع نمودند.

پس از مراجعه به مسئولان، آنها اعلام کردند چون حق عضویت سالیانه به مبلغ چهارصد هزار تومان را پرداخت ننموده‌اید، آن را قطع کردیم. آیا با بودن بیماری کرونا که حتی از منزل بیرون آمدن کاری اشتباه است و تعطیلی چندین باره مشاوران، گرفتن این مبلغ حق عضویت سالیانه صحیح است؟ 

بنا بر دستور‌العمل اتحادیه، دلیل این که ماهیانه جلسه داخلی اتحادیه تشکیل نشده چیست؟و مبالغی که به اسم خودیاری از مشاوران جدید گرفته شده، چگونه هزینه شده است؟

ساختمانی که زحمات خرید آن را آقای حاج‌کریم گرگین کشیدند و با 300 متر زمین دوبر جای بسیار مناسبی برای جلسات اتحادیه بود، با کل پول خریداری شده از خودیاری چند مشاور املاک تهیه شده بود و فعلاً فیزیوتراپی ... است. مالکیت آن چه وضعیتی دارد؟ 

ضمناً مسئولان اتحادیه کارهایی را که پس از مستقل شدن اتحادیه انجام شده و کمکی را که به مشاوران شده اعلام نمی‌کنند.

هر چند مشکلات بسیار زیاد است و در این نامه نمی‌گنجد. اما از مسئولان متعهد و دلسوز که مشکلات این صنف را پیگیری و نتیجه را به همه اعضا اعلام می‌کنند، کمال تشکر و سپاسگزاری داریم. 

پاسخ صمت:
با سلام، دریافت حق عضویت اتحادیه به استناد ماده ۳۰ قانون نظام صنفی کاملاً قانونی و عدم پرداخت آن در انتهای هر سال، به استناد ماده 27 همان قانون تخلف و موجب اعمال ماده ۲۷یا قطع سایرخدمات به اعضا می‌گردد.

درخصوص دریافت خودیاری، وفق ماده ۳۰ قانون نظام صنفی، با رضایت پرداخت کنندگان بلامانع است.

بررسی اختلافات داخلی اعضاء و رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت مدیره در صلاحیت هیئت رئیسه اتاق و در نهایت کمیسیون نظارت است که درصورت احراز ارتکاب اعمال مجرمانه، مراتب جهت رسیدگی و صدور رأی مناسب به دستگاه قضایی ارجاع می‌گردد.

درخصوص اموال اتحادیه نیز پس از انتخابات و به استناد قانون در حضور اعضای هیئت اجرایی انتخابات اتحادیه‌های صنفی بین اعضای جدید و قدیم تحویل وتحول خواهد شد.

شهرداری نی‌ریز
1- نرخ مصوب تاکسیها را اعلام کنید.
2- الان بیش از دو ماه است که 50 متر از سر چهار راه قائم تا سر جاده مسجد ابوالفضل را کاشی می‌کنید و هنوز تمام نشده. چرا زودتر تمامش نمی‌کنید؟ به خدا مردم خسته شده‌اند. مردم هم از این مسئله و حتی طرح آن راضی نیستند.

چون وقتی با موتورسیکلت یا خودرو روی کاشی حرکت می‌کنیم، انگار در جاده خاکی هستیم. نی‌ریز کارهای دیگر زیادی دارد که می‌شود به جای این خرجهای بیهوده انجام داد.

3- امروز ساعت۵ صبح مأموران شهرداری یک سگ ماده را که ۶ توله شیر‌خوار داشت، با شلیک گلوله به سرش کشتند.

ضمن این که این سگ در زمین نزدیک خانه ما از بچه‌هاش نگهداری می‌کرد و هیچ وقت صدا و حرکت آزار دهنده‌ای نداشت.

اگر سگها را عقیم و از آنها نگهداری نمی‌کنید، حداقل به مأمورانتان بگویید به سگهایی که به این طرز وحشتناک می‌کشند، یک نگاه بیندازند؛ شاید توله‌هایش منتظر برگشتنش باشند.

خواهش می‌کنم پیگیر این موضوع باشید؛ چون اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد.‌ این حیوان آزاری است که بگذارید توله‌های شیر‌خوار از گرسنگی بمیرند. این اسمش ایجاد آسایش برای مردم نیست؛ به خدا هیچ کس به آسایش این چنینی راضی نیست.

4- با تشکر از زحمات شما، چرا کوچه و خیابانهای فاز یک آبادزردشت را که لبه‌گذاری و زیر‌کوبی شده، آسفالت نمی‌کنید؟ مخصوصاً انتهای کوچه شماره 5 که تردد خودروها زیاد است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.

در ضمن یادآوری می‌شود سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر‌مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.

این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌گردد.

در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.

در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی‌نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

شهردار محترم شهر نی‌ریز، جناب مهندس فرغت
1- نرخنامه جدید حمل و نقل درون شهری به زودی به اطلاع عموم شهروندان عزیز خواهد رسید.
2- پروژه مورد اشاره شما نه کاشی کردن، که اصلاح سیستم دفع آبهای سطحی، سنگفرش سواره‌رو، موزائیک فرش پیاده‌رو، ایجاد سیستم آبیاری قطره‌ای درختان موجود و نورپردازی خیابان امام مهدی(عج) در قطعه مشرف به مسجد جامع کبیر است. با عنایت به اهمیت توجه به مسجد تاریخی جامع کبیر به عنوان فاخرترین میراث تاریخی نی‌ریز و یکی از آثار منحصر به فرد در کشور، بدیهی است که باید نحوه مداخله شهرداری در این محور نیز متناسب با یکتایی و کم نظیری مسجد تاریخی مذکور باشد. بهسازی معبر مورد اشاره به منظور آرام‌سازی ترافیک، رفع مشکلات بصری ناشی از پیاده‌روها و جداول کهنه و قدیمی سابق و ایجاد محیطی مناسب گردشگران داخلی و خارجی، از اهداف این پروژه است.  بدیهی است که اجرای هر پروژه موافقان و مخالفان خاص خود را خواهد داشت. 

ضمن احترام به نظر مخالف جنابعالی، به آگاهی می‌رساند تمام مراحل و تشریفات قانونی اجرای این پروژه در بالاترین سطح ممکن انجام شده، مصالح به کار گرفته شده در این طرح از فاخرترین مصالح حال حاضر کشور است و نظر شما الزاماً به معنای مخالفت همه یا بخش زیادی از شهروندان فهیم نی‌ریزی نیست؛ همان گونه که از زمان شروع این پروژه بازخوردهای بسیار خوب اقشار مختلف جامعه را نیز دریافت کرده‌ایم.

به هر روی، نوع عملیات اجرایی در این پروژه به دلیل ظرافت خاص آن از سرعت چندان بالایی برخوردار نیست و طبعاً از همه شهروندانی که در طول اجرای این پروژه با سختی و مشکل مواجه شده‌اند، پوزش می‌خواهیم.

معاونت محترم خدمات شهری، آقای حاجی‌محمدی
3- با سلام خدمت منتقد گرامی، اتلاف معمولاً ویژه حیوانات بیمار ناقل بیماری‌های واگیردار به انسان، همانند کزاز و هاری و... است. موضوع پیگیری و اخطارهای لازم به پیمانکار مربوطه داده می‌شود.

مسئول محترم واحد عمران، آقای پیوندی
4- نظر حضرتعالی را به شماره قبل هفته‌نامه محترم نی‌ریزان که به صورت مفصل توضیح داده شده، جلب می‌کنیم.

شبکه بهداشت و درمان
1- چرا درمانگاه تخصصی تعطیل است؟ اگر به خاطر کرونا است، در این شرایط همه مردم به مطبها هجوم برده‌اند و فرقی به حال کنترل این بیماری ندارد.

اما در عوض هزینه مردم در مطبهای خصوصی بیشتر می‌شود.

2- متأسفانه با وجود تریاژ در محل واکسیناسیون سالن عفاف، از افراد نمی‌پرسند مثلاً حساسیت دارید یا خیر؟ در صورتی که واکسن سینوفارم برای کسانی که حساسیت دارند، می‌تواند خطرناک باشد.

3- حداقل برای کسانی که نوبت دوز دوم واکسنشان است، پایگاه دیگری مشخص کنید تا همه جمعیت یک جا تمرکز نکنند و وقت مردم این همه تلف نشود. یک هفته از زمان دوز دوم واکسن همسرم می‌گذرد؛ اما هر موقع می‌رود با تندی روبرو می‌شود.

4- چرا کسانی که واکسن تزریق می‌کنند، روپوش سفید نپوشیده‌اند؟ چرا واکسنها را آماده کرده و روی قوطی روی میز ریخته‌اند؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
1- با سلام، تا زمان قرمز بودن شهرستان، درمانگاه تخصصی تعطیل است و تنها رشته‌هایی که مطب آن در سطح شهر وجود ندارد، فعالیت دارند. لازم به ذکر است از روز شنبه درمانگاه فعالتر از قبل در حال خدمت‌رسانی خواهد بود . 

۲- هر نوع حساسیت، منعی برای تزریق واکسن نیست‌.

۳- روزانه با میانگین تزریق ۲۰۰۰ واکسن در حال خدمت‌رسانی هستیم. حجم کار بسیار بالا است و تا به امروز نزدیک به ۴۵ هزار واکسن در شهرستان تزریق شده. همیشه در انجام چنین کارهای بزرگی نیاز به همکاری مردم با کادر بهداشت است. کادر بهداشت‌ و درمان خسته و تعداد نیرو‌ها محدود هستند. این امر محدودیتهای زیادی را ایجاد خواهد کرد؛ اما با این وجود تمام تلاش خودشان را خواهند کرد. 

4- آن قوطی‌های مورد نظر، جعبه یخ خشک است که دمای مناسب را نگه می‌دارد‌. در تزریقهای با این حجم بالا، نیاز به سرعت عمل و دقت است. باید تعداد به اندازه میزان ویال واکسن برسد تا درِ واکسن باز و بعد از آن تزریق شود. در این فاصله واکسن بر روی یخ خشک قرار می‌گیرد.

تعاون، کار و  رفاه اجتماعی
ما اعضای تعاونی 5 فرهنگیان بلوک یاسها با وجود این که سال 98 با تعاونی تسویه حساب کردیم و برگه تسویه داریم، ولی تعاونی آسانسور را خاموش و اعلام کرده باید 10 میلیون تومان پرداخت کنید. تکلیف واحد‌های اعضا بدون آسانسور چیست؟ بدون آسانسور واحدها بلا استفاده هستند. لطفاً با مدیرعامل جلسه برگزار کرده و تکلیف اعضا را مشخص و اطلاع‌رسانی کنید.

پاسخ تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
با سلام، طی بازدید صورت گرفته آسانسور بلوکهای مد نظر تاکنون راه‌اندازی نشده است. ضمن این که تعدادی از اعضا به رغم تحویل واحد، تاکنون بدهی خود را با شرکت تسویه حساب نکرده‌اند. لذا به محض پرداخت بدهی توسط اعضا و متقابلاً پرداخت مطالبات پیمانکار، با نصب آسانسور  مشکل رفع خواهد شد.

فرمانداری نی‌ریز
چرا اداره برق به سؤالات مردم در هفته‌نامه پاسخ نمی‌دهد؟

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
1- روز یکشنبه 14 شهریور اتوبوس نی‌ریز - تهران با یک ساعت تأخیر حرکت کرد. قرار بود در شیراز بسته‌ای را در ترمینال کاراندیش به من  تحویل دهند تا به تهران ببرم. اما اتوبوس به دلیل تأخیر، در ترمینال توقف نکرد و خانواده با شتاب زیاد و رانندگی پرخطر خود را به دروازه قرآن رساندند تا بسته را تحویل من دهند. از طرفی در طول مسیر دائم اتوبوس توقف و مسافر سوار می‌کرد؛ همانند شرکت واحد. در نهایت به جای ساعت 8 صبح، 10 به تهران رسیدیم و کار اداریمان هم مختل شد.
من از بی مسئولیتی راننده شکایت دارم. او و شاگردش پروتکلهای بهداشتی ر ا هم اصلاً رعایت نمی‌کردند.

2- ‌ورودی شهر به طرف پمپ بنزین  فرامرزیان و پایین‌تر، شبها بسیار تاریک است و علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین لامپ و روشنایی وجود ندارد.

ماشینهایی كه از ورودی سیرجان می‌آیند، به سختی می‌توانند بریدگی را پیدا كنند و به طرف پمپ بنزین بروند که خیلی هم خطرناک است. لطفاً پیگیری کنید.

رئیس شورای شهر نی‌ریز
آقای فقیه! از روزی که عضو شورا شدید، اول جلو در خانه و کوچه خودتان روبروی اداره برق سابق را آسفالت کردید.

ای کاش وضع بهداشت در کوچه‌های خیابان نواب صفوی را هم دیده بودید و قضاوت می‌کردید. مثل رهبر عزیزمان که تا نوبتش نشد، واکسن کرونا نزد. 

پاسخ رئیس شورای شهر نی‌ریز:
شهروند محترم! با سلام، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت مسیرهای حفاری و همچنین کوچه‌های با عرض کم در همه جای سطح شهر روزانه و ماهانه انجام می‌گیرد و چنانچه مورد مشابهی است، به شهرداری مراجعه کنید تا اقدامات عملی اجرا گردد. همچنین لازم به ذکر است آسفالت کوچه‌های محله نواب صفوی در سال ۹۹ به متراژ ۴۲ هزار متر مربع توسط شهرداری بدون نوبت و عدم مشارکت شهروندان انجام گرفته و شهرداری سالانه به طوری که عدالت رعایت شود، در سطح شهر زیرسازی و آسفالت انجام می‌دهد.
توفیق شما را از خداوند متعال خواستارم.

توزیع برق
1- حدود یک سال است که کوچه ۲۴ خیابان بهداشت تاریک است و حتی یک لامپ روشن نیست؛ لطفاً اقدام کنید.

2- چرا لامپهای سوخته روشنایی معابر و بولوارها خصوصاً بولوار سرداران را تعویض نمی‌کنید؟ شهر خیلی تاریک شده است.

همشهریان عزیز
وظیفه پاکبانان جمع‌آوری شیشه و لامپ شکسته، شاخ و برگ بریده شده درختان و مصالح ساختمانی باقیمانده از ساخت و ساز نیست. این قبیل زباله‌ها را خودتان دور از منطقه مسکونی و محیط زیست رهاسازی کنید تا به این افراد زحمتکش فشار مضاعف وارد نشود.

نی‌ریزان فارس
از تلاشهای کارکنان درمان در زمان کرونا خبر زیادی منتشر کردید. اما الان 6 ماه است که کارکنان شبکه بهداشت تزریق واکسن انجام می‌دهند و ما ندیدیم که زحمات این عزیزان را رسانه‌ای کنید، یا اگر بوده، کمرنگ بوده است.

پنجشنبه هفته گذشته رکورد ۲۰۶۸ دوز واکسن کرونا در شهرستان زده شد که عدد کمی نبود. می‌شود به این عزیزان که همیشه کم دیده می‌شوند بها داد.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. به طور مرتب خدمات کادر درمان به ویژه بخش کرونای بیمارستان و پایگاه‌های واکسیناسیون در فضای مجازی وابسته به هفته‌نامه و همچنین نسخه چاپی منتشر شده است. آمار واکسیناسیون پایگاه‌ها به طور مرتب در حال نشر در فضاهای مربوط به نی‌ریزان فارس است.

ضمن تشکر از یادآوری شما، همچنان این اخبار منتشر خواهد شد؛ به ویژه این که قرار است کلیه گروه‌های سنی واکسینه شوند.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- اتاق اصناف 
- اتحادیه مشاوران املاک
- توزیع برق
- فرمانداری نی‌ریز
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها