تعداد بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۱۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 2021 12 September
دانستنیهای خودرو
بخش مکانیک خودرو هنرستان شهید دکتر باهنر نی ریز
برای هر کسی پیش آمده که در فصل تابستان برای مدتی خودرو خود را زیر نور آفتاب پارک کرده باشد. آیا این کار می‌تواند به خودرو شما آسیب برساند؟

خودرو پس از ماندن و تحمل کردن نور آفتاب بویژه در تابستان برای سرنشینان تبدیل به یک کوره می‌شود.

اما این آفتاب غیر از سرنشینان، برای بیرون و داخل خودرو هم ضرر دارد. 

در قسمت داخل، یکی از نقاطی که بیشترین تماس مستقیم را با آفتاب دارد، داشبورد خودرو است. شدت نور آفتاب و اشعه فرابنفش هنگام برخورد به شیشه تشدید می‌شود و همین می‌تواند موجب رنگ پریدگی داشبورد شود.

همچنین اگر صندلی‌های شما از جنس چرم باشد، همان مشکل مشابه می‌تواند برای صندلی‌های خودرو نیز به وجود بیاید.

نکته قابل توجه این که در خودرو بیش از ۲۷۵ نوع ماده سمی وجود دارد که دلیل آن هم جنس مواد شیمیایی به کار رفته برای ساخت بخشهای داخلی است. این مواد به طور مداوم گازهایی سمی را از خود متصاعد می‌کنند. برای نمونه، هنگامی که خودرو جدید می‌خرید، بوی نویی خودرو ناشی از متصاعد شدن این گازها است. ولی نور آفتاب می‌تواند موجب تشدید متصاعد شدن آنها بشود.

نور مستقیم و مداوم آفتاب همچنین می‌تواند موجب خرابی رنگ خودرو شما شود و قطعات پلاستیکی بیرون خودرو مثل سپر‌ها و گلگیر‌ها را رنگ پریده کند.

توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت خودتان و خودرواتان، اگر می‌توانید خودرو را در سایه پارک کنید. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از تابش آفتاب به داخل خودرو، از یک پوشش برای شیشه‌های جلو استفاده کنید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها