تعداد بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۱۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ - 2021 12 September
لیگ قهرمانان آسیا 2021 این هفته با دیدارهای سه تیم ایرانی مقابل حریفانشان وارد مرحله یک هشتم می‌شود.

در ۶۰ مسابقه به انجام رسیده ۱۵۰ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد و میانگین 2.5 گل به بار نشست. سه تیم از چهار تیم ایرانی نیز موفق به صعود از گروه خود شدند.

تیم‌های صعودکننده:

ایران: تراکتور، استقلال و پرسپولیس

عربستان: النصر، الهلال

امارات: الشارجه، الوحده

تاجیکستان: استقلال

همانطور که مشاهده می‌کنید نمایندگان ایران همانطور که بیشترین حضور را در دور گروهی با چهار تیم داشتند موفق شدند بیشترین تعداد تیم را در دور یک هشتم نهایی هم داشته باشند و به جز فولاد، سه تیم دیگر موفق به صعود شدند تا به آمار ۷۵ درصد صعود برسیم.

تراکتور:
تراکتورسازی در حالی به مصاف تیم فوتبال النصر عربستان می‌رود که این تیم با وجود هزینه‌های نجومی در نقل و انتقالات تابستانی و جذب بازیکنان خارجی گرانقیمت نتوانسته نتیجه مطلوب را در یک ماه گذشته کسب کند.

تراکتورسازی در مرحله گروهی دست به کار بزرگی زد و برای دومین‌‌‌بار به مرحله دوم رفت. تنها تیم بدون باخت بازی‌ها با بیشترین تعداد کلین شیت و کمترین گل خورده که حالا یکی از هشت تیم حاضر در یک هشتم نهایی از منطقه غرب آسیاست. تی‌تی‌ها در لحظات آخر و به سختی و با توجه به دیگر نتایج مجوز صعود گرفتند.

۱۰ امتیاز، ۲ برد، چهار تساوی، صفر باخت(رکورد)، ۶ گل زده و ۳ گل خورده(رکورد در کنار الوحده) و تفاضل مثبت سه، پنج کلین‌شیت(رکورد) آمار تراکتور در مرحله گروهی است.

استقلال:
استقلال دوشنبه 22 شهریور در امارات و از ساعت 21:30 به وقت تهران در دبی رو در روی الهلال عربستان قرار می‌گیرد. تیم فوتبال الهلال یکی از پر افتخارترین تیم‌های آسیایی است. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که به دلیل شروع نشدن لیگ ایران، استقلال بدون بازی به مصاف تیم عربستانی می‌رود. اما شرایط الهلال متفاوت است و این تیم در لیگ برتر عربستان ۳ بار به میدان رفته است.

در پایان هفته سوم لیگ برتر عربستان، تیم فوتبال «الفیحا» با ۷ امتیاز از ۳ بازی و تفاضل گل ۳ در صدر جدول قرار دارد و الهلال نیز با ۷ امتیاز از ۳ بازی و تفاضل گل ۲، در رده دوم ایستاده است. الهلالی ها در این ۳ بازی ۲ بار هم کلین شیت داشته‌اند.

الهلال در این ۳ بازی ۳ گل زده و «جانگ هیو سون» مدافع کره‌ای، «موسی مارگا» مهاجم اهل جمهوری مالی و صالح شهری، ۳ بازیکنی هستند که برای این تیم گلزنی کرده‌اند. همچنین یاسر الشهرانی مدافع کناری، ملی پوش و سرشناس الهلال هم با ۲ پاس گل بهترین پاسور این تیم به حساب می‌آید.

استقلال در مرحله گروهی بعد از فولاد در سخت‌ترین گروه ممکن حضور داشت و توانست تنها تیم صعودکننده باشد. شاگردان فرهاد مجیدی با شایستگی به این عنوان دست پیدا کردند. استقلال در کنار پرسپولیس بیشترین گل زده را داشت و در ۲ هفته پایانی نیز به خط دفاعی خود سروسامانی نسبی داد.

۱۱ امتیاز، سه برد، دو تساوی و یک باخت، ۱۴ گل زده(رکورد) و هشت گل خورده و تفاضل مثبت ۶  و۳ کلین شیت آمار استقلال در مرحله گروهی است.

پرسپولیس:
استقلال تاجیکستان در آخرین بازی خود پیش از دیدار با پرسپولیس، یک پیروزی دیگر به دست آورد تا صدرنشینی قاطعانه خود را در غیاب هوادارانش جشن بگیرد. نکته مهم این که باید دید لوچنکو در این بازی سیستم 3-5-2 را تغییر خواهد داد یا خیر. باتوجه به مهره چینی او در بازیهای اخیر چنین امری بعید به نظر می‌رسد اما باید دید که تصمیم نهایی این سرمربی چه خواهد بود.

استقلال تاجیکستان در ماه منتهی به بازی حساسش مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نتایج ویژه‌ای کسب کرده و با روحیه بالا به مصاف فینالیست سال قبل آسیا خواهد رفت.

استقلال در دیداری که با 4 گل الهلال را شکست داد، ترکیبی بسیار مشابه آنچه را پیش‌بینی می‌شود مقابل پرسپولیس باشد استفاده کرد.

آنها در ماه آگوست یک پیروزی 7 و 6 گله، یک پیروزی 5 گله، دو پیروزی 4 گله و یک برد 2 گله داشتند و تنها یک بار موفق به کلین شیت نشدند. باتوجه به همین نتایج درخشان، لوچنکو جایزه بهترین مربی ماه را دریافت کرد.

پرسپولیس از ساعت 19:30 در تاجیکستان میهمان استقلال این کشور است.

مرحله گروهی بی‌دردسرترین صعود برای پرسپولیسی بود که در کنار همتای تهرانی خود بیشترین گل زده را داشت و به تنهایی صاحب رکورد بیشترین برد و بیشترین امتیاز شد تا خیلی زود صعودش به دور یک هشتم نهایی قطعی شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی در آسیا شخصیتی فوق‌العاده پیدا کرده‌اند.

۱۵ امتیاز(رکورد)، پنج برد(رکورد)، صفر تساوی و یک باخت، ۱۴ گل زده(رکورد) و پنج گل خورده و تفاضل مثبت ۹(رکورد)، دو کلین شیت آمار این تیم در مرحله گروهی است.

حالا سه نماینده ایران باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف حریفان خود بروند و کار دشواری را پیش رو دارند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها