تعداد بازدید: ۸۰۹
کد خبر: ۱۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ - 2022 26 April
️شورای آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز دوشنبه 15 شهریور برگزار شد و مدیر آموزش و پرورش از کمبود معلم، مشکلات آموزش مجازی، راه‌اندازی مرکز نیکوکاری برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و افتتاح یک آموزشگاه در سال تحصیلی جدید سخن گفت.
امید شهدان، نی‌ریزان فارس: 

فضای نامناسب
مدیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه 15.500 دانش‌آموز در ۵۸۲ کلاس درس و ۱۶۷ مدرسه در سال تحصیلی پیش‌رو خواهیم داشت گفت: متأسفانه آموزشگاه‌های ما برای شرایط کرونایی ساخته نشده‌اند؛ اما حضوری یا مجازی بودن کلاس‌ها منوط به دستور ستاد کرونا است.

بازنشستگی 28 مدیر و معاون
مدیر آموزش و پرورش این را هم گفت که امسال، بسیاری از نیروهایش در سمت‌هایی چون مدیر و معاون بازنشسته خواهند شد به‌گونه‌ای که ۲۸ معاون بازنشسته می‌شوند.

البته ولی‌زاده وعده داد که در سال تحصیلی 1401-1400  هیچ‌ کلاسی بدون معلم نماند. او عنوان نمود: تعدادی از معلمان از دانشگاه فرهنگیان تأمین خواهد شد. 

مدیر آموزش و پرورش دلیل دیگر انصراف از ادامه کار توسط نیروهای بازنشسته، عدم رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوقِ شاغلان و بازنشستگان اعلام کرد.

۷ مدرسه جدید
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان در ادامه گفت: ۷ پروژه در دست ساخت داریم که از این تعداد آموزشگاه واقع در بلوار نصر شهر نی‌ریز به بهره‌برداری نزدیک است و امیدواریم با این ۷ پروژه، کمکی به چرخه تعلیم و تربیت شهرستان شود.

کمبود مشاور و افزایش‌ شهریه‌ها
مدیر آموزش و پرورش نبود مشاور تحصیلی در مدارس را دغدغه بزرگش خواند و گفت: از سال 1397 هیچ‌گونه افزایشی در شهریه مدارس بزرگسال نداشتیم اما نیاز است تغییراتی حاصل شود.

این مقام مسئول از نماینده ‌مجلس و فرماندار خواست با توجه به گستردگی حوزه آموزش و پرورش فکری به حال تأمین نیروی کنند.

پایان دوز دوم معلمان
رئیس بهداشت و درمان گفت: تا پایان شهریور دوز دوم معلمان به پایان می‌رسد. در مرحله نخست ۱٤۰۰ دوز به معلمان تزریق گردید و توانستیم دیگر معلمان را که حق‌التدریس و وابسته به مراکز غیردولتی بودند، واکسینه کنیم.

داور آل‌داود از کمبود همیار سلامت در مدارس خبر داد.

دانش‌آموزان متوسطه دوم واکسینه شوند
فرماندار نی‌ریز به مهم بودن واکسیناسیون سراسری اشاره کرد و خاطر نشان نمود: اگر امکان دارد دانش‌آموزان متوسطه دوم واکسینه شوند.
مراد هدایت اضافه کرد: هنوز هیچ تصمیمی از استان مبنی بر بازگشایی مدارس به صورت حضوری یا مجازی گرفته نشده اما در روستاهای با جمعیت کم و بدون پوشش اینترنت کلاس‌ها حضوری و با رعایت پروتکل‌ها باید برگزار شود.

وی در ادامه گفت: باید سرویس مدارس را توجیه کنید و فضای مدرسه را آماده نمایید به عنوان مثال تهویه مناسب هوا، سیستم سرمایشی، گرمایشی و روشنایی را بررسی کنید.

فرماندار خواسته  کسانی که به فرمانداری مراجعه می‌کنند تدریس حضوری دانست و گفت: در همه مدارس از معلمان ممتاز استفاده شود.
هدایت در ادامه از فرهنگیان و دیگر کارکنان دولت درخواست نمود تا از طرح کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت استقبال کنند و بهزیستی و کمیته ‌امداد هم فرزندان هموطنان بلوچ را که تابعیت ایرانی دارند، به تحصیل بازگردانند.

پیشگام در آغاز سال تحصیلی
مدیر کمیته امداد نی‌ریز از کمک‌های انجام گرفته تحصیلی به دانش‌آموزان تحت‌پوشش خبر داد و گفت: در سال گذشته و در راستای آموزش‌مجازی ۱۰۰ تبلت به دانش‌آموزان با اولویت ایتام داده شده است.

مهدی درویش‌زاده این را هم گفت که  هرساله با برگزاری جشن عاطفه‌ها در تهیه کتاب درسی، خرید لوازم‌التحریر و معافیت شهریه‌ مدارس به افراد تحت‌پوشش زبان‌زد بوده است.

معلمان باتجربه
سید علاءالدین فقیه رئیس شورای شهر نی‌ریز با بیان اینکه در به کارگیری معلمان جدید در آموزشگاهها باید سوابق و تحصیلات آموزگار و دبیر بررسی شود گفت: متأسفانه دانش‌آموزان ما از شخصیت‌های سرشناس و تاریخی ایران آگاهی چندانی ندارند.

مشکلات آنلاین بودن
در ادامه جلسه، برخی مدیران مدارس به مشکلاتی همچون نبود اسکای‌روم (جلسات وبیناری) در بسیاری آموزشگاه‌ها، کمبودهایی در نرم‌افزار شاد، مشکل موبایل دانش‌آموزان و معلمان و ... پرداختند.

نوشتنی‌است مجوز آغاز به ‌فعالیت مرکز نیکوکاری فرهنگیان توسط درویش‌زاده مدیر کمیته امداد به آموزش و پرورش داده شد و قرار است فرهنگیان کمک‌هایی به فرزندان معنوی خود ارائه کنند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها