تعداد بازدید: ۴۶۵۸
کد خبر: ۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ - 2016 31 December
از آغاز سال 1395، تا کنون:
در یک عملیات تعقیب و گریز چند ساعته پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان در بخش قطرویه بزرگترین محموله مواد مخدر سال 1395 تا کنون به مقدار 440 کیلو تریاک کشف و ضبط گردید.
حسین قانع: بنا بر اعلام  سرهنگ عزیز برزگر فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز، در ساعت 20 روز جمعه 10 دیماه، گشت نا محسوس جاده ای پلیس مبارزه با مواد مخدر نی ریز مستقر در محور مواصلاتی نی ریز-سیرجان، به یک خودرو پژو 405 نوک مدادی که در حال وارد شدن به حوزه استحفاظی نی ریز است مشکوک می شوند. خودرو بیشتر از10 کیلومتر وارد  حوزه شهرستان نشده که از سوی مأموران دستور ایست دریافت می کند.

خودرو قاچاقچیان با دو سرنشین به امید اینکه بتواند از تاریکی استفاده کند، اقدام به فرار می کند و به اخطارهای متعدد و شلیک های هوائی توجهی نشان نمی دهند و هنگامی که نزدیک شدن خودرو مأموران را می بینند وارد یک راه فرعی خاکی می شوند.

 پس از دقایقی و طی چند کیلومتر لاستیکهای خودرو با تیر زده می شود. خودرو وارد بیابانها وتپه ماهورها می شود و دو سرنشین به سرعت با بنزین آماده اقدام به آتش زدن خودرو کرده و در تاریکی، با پای پیاده به سمت تپه ها فرار می کنند.

مأموران سریعاً و بلافاصله با آتشنشانی قطرویه تماس گرفته و تقاضای کمک می کنند و با توجه به فاصله زیاد از قطرویه و با انجام  اقدامات امنیتی در این منطقه دور دست، با بیل اقدام به ریختن خاک بر روی خودرو آتش گرفته می کنند وموفق می شوند مقداری از مواد مخدر را بیرون آورند. اما با توجه به شعله های زیاد حدود نیمی از تریاکهای جاسازی شده در آتش می سوزد.

سرهنگ عزیز برزگر در ادامه می گوید: قاچاقچیان با دستکاری خودرو و تقویت فنرها و برداشتن صندلی های آن توانسته بودند نزدیک به 800 کیلو تریاک  را در خودرو حمل کنند.اما شدت آتش به حدی بود که موتور خودرو در آتش ذوب می شود. اما در مجموع مقدار 335 کیلو تریاک و مقدار 85کیلو سوخته تریاک به دست می آید و این عملیات تا ساعت 24 همان روز ادامه می یابد.

سپس مأموران با قرق منطقه، در تاریک و روشن صبح گاه روز 11 دیماه اقدام به گشت زنی می کنند و مقدار 20 کیلو تریاک دیگر با همان بسته بندی را در مسافت دوری از خودرو سوخته شده می یابند که از دوقاچاقچی فراری به جا مانده است.این دو قاچاقچی شناسائی شده اند و تلاش برای دستگیری آنان در جریان است.






نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها