تعداد بازدید: ۱۲۸۳
کد خبر: ۱۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ - 2021 04 July
شهر فرنگ
این روزها با صدای جادویی‌اش در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» بار دیگر بر سر زبانها افتاده است.

پسر خسروی آواز ایران،  استادی می‌کند و هر اثرش نشان دهنده پختگی و کمال است.

متولد۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی است. او پسر زنده‌یاد محمدرضا شجریان است.

همایون شجریان برادر کوچک مژگان شجریان است. او در سال ۱۳۷۵ با گیتا خوانساری ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرزندی به نام یاسمین است.

همایون از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود. تا آنکه با راهنمایی پدرش برای فراگیری تکنیک و شناخت ریتم زیر نظر ناصر فرهنگ‌فر آموزش دید.

او به همراه خواهرانش آواز را از پدرشان آموختند. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. همایون در خارج از هنرستان نیز ساز مورد نظرش را زیر نظر اردشیر کامکار فراگرفت و با تار و سنتور هم آشنا شد.

او از سال ۱۳۷۰ محمدرضا شجریان را در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنه کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش مشغول شد.

اولین اثر با حضور او «یاد ایام» نام دارد که در آن، همایون تنبک‌نوازی را بر عهده داشت. همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با چهره‌های شناخته‌شده موسیقی ایرانی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که از آن‌ها می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد. هر دوی این آلبوم‌ها در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

همایون شجریان به آهنگسازی برای سایر خوانندگان نیز مشغول بوده‌است؛ از جمله، تصنیف «دل سِتان» با مطلع «ای کاروان آهسته ران» را برای «علیرضا افتخاری» در آلبوم «قصهٔ شمع» آهنگسازی کرده‌است.

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد. 

همایون شجریان تا سال ۱۳۸۸ پدرش را در اجراها همراهی می‌کرد. 

در اسفند ۱۳۹۷ گواهینامه درجه یک هنری (معادل مدرک تحصیلی دکتری) در رشته «آواز» توسط وزارت ارشاد به همایون شجریان اعطاء شد.

حضور همایون شجریان به همراه علیرضا قربانی در مرکز تجاری ایران‌مال حواشی بسیاری را رقم زد. او برای گرفتن چند عکس برای تبلیغات مربوط به آلبوم مشترکش با علیرضا قربانی (افسانه چشمهایت) به محل کتابخانه ایران‌مال رفته بود که این حضور منجر به انتقادهای شدیدی شد.

آنها به شبهه‌ناک بودن منابع مالی ایران‌مال اشاره کرده و از همایون شجریان برای حضورش توضیح خواسته بودند. در همین راستا شجریان و قربانی اقدام به انتشار بیانیه‌هایی مجزا کردند و به این واکنش‌ها اعتراض نمودند و شبهه‌دار بودن منابع مالی برای ساخت این مجتمع عظیم تجاری را بی‌ارتباط با گرفتن چند عکس دانسته بودند.

شجریان در بخشی از یادداشتش نوشت: «من فراتر از این مردم نیستم و هر جا آنان می‌توانند حضور داشته‌باشند، چنانچه لازم باشد من هم خواهم بود.»
اما حاشیه دوم و از ماه‌های پیش شایعه ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان در میان فکار عمومی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح است اما تاکنون هیچ رسانه‌ی رسمی نتوانسته آن را تأیید کند. دولتشاهی و شجریان هر دو در می‌خواهم زنده بمانم نقش دارند یکی به عنوان بازیگر و دیگری خواننده.

شایعه ازدواج آنها از زمانی پر رنگ‌تر شد که سحر دولتشاهی در مراسم خاکسپاری استاد شجریان در مهر سال گذشته حضور پررنگی داشت و تصاویری از او و همایون منتشر شد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها