تعداد بازدید: ۶۳۸
کد خبر: ۱۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ - 2021 20 June
در نی‌ریز:
١٠ نفر در حال ساخت، ٢٧ نفر در انتظار

ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در ٧ شهر فارس آغاز شد اما نامی از نی‌ریز در ثبت‌نام جدید نیست.

بر پایه آنچه که مدیرکل راه و شهرسازی فارس عنوان کرده: متقاضیان مسکن ملی در شهرهای آباده، صدرا، اوز، خنج، گله‌دار، لامرد و گراش برای بهره بردن از این طرح با مراجعه به نشانی tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

جعفر زاهدی خاطرنشان کرد که در این مرحله افراد باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند که واجد ٤ شرط مطرح شده باشند.

او افزود: حسب ماده یک آئین‌نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط بدون زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، استفاده نکردن از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن و متأهل یا سرپرست خانوار باشند.

در این ارتباط یاراحمدی رئیس اداره راه و شهرسازی نی‌ریز گفت: تعداد۱۰ قطعه زمین به میانگین هر قطعه زمین ۲۰۰مترمربع به صورت اجاره ۹۹ ساله به ۲۰ نفر تحویل داده شده و خدا را شکر اکثر متقاضیان شروع به ساخت کرده‌اند.

وی عنوان نمود که ساخت و ساز توسط خود متقاضی انجام می‌شود. یعنی هر قطعه برای دو خانواده با وام ۱۰۰میلیون تومانی.
یاراحمدی ابراز امیدواری نمود تا مبلغ وام هم افزایش پیدا کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی همچنین عنوان نمود که پرونده تعداد ۲۷ نفر از متقاضیان هم در دست اقدام می‌باشد که ان‌شاا... به زودی واگذاری‌های آنها هم انجام می‌شود.

همچنین رئیس بنیاد مسکن شهرستان نی‌ریز در نشست قرعه‌کشی اولویت‌های متقاضیان طرح اقدام ملی شهرستان نی‌ریز که با حضور رئیس و کارشناسان بنیاد مسکن، رئیس اداره راه و شهرسازی، نماینده دادستان، نماینده فرمانداری و متقاضیان این طرح تشکیل شد، اظهار داشت: مسکن اقدام ملی در استان فارس و در شهرستان نی‌ریز مورد استقبال متقاضیان قرار گرفت و تاکنون ۷۸۳ متقاضی برای مسکن ملی در این شهرستان نام نویسی کرده اند.

علی اکبر مبین با بیان اینکه دولت تأمین زمین مناسب برای ساخت مسکن ملی را تضمین کرده است گفت: تأمین زمین بدون معارض در مسکن ملی از جمله ویژگی‌های این طرح است که موجب جلب رضایت متقاضیان شده است.

ضمن آنکه بهره‌مندی از تسهیلاتی که بنیاد مسکن با همراهی بانکهای عامل برای ساخت واحد های مسکن ملی پرداخت می‌کند از دیگر مزایای این طرح است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نی‌ریز بیان کرد: تاکنون برای ۵۹۵ متقاضی دراین شهرستان استعلام فرم سبز و چگونگی تطبیق با قانون و شرایط احراز هویت انجام شده است و ۲۰ متقاضی مسکن ملی دراین شهرستان تاکنون با واریز وجه حدود ۹ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال آورده تأمین کرده‌اند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها